Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2007

Της...τρελής!


Όχι! Δεν με έπιασαν οι φιλολογικές μου ανησυχίες. Άλλωστε, τι δουλειά έχει μια κοπτοραπτού με τις φιλολογίες;
Απλώς δυο μέρες τώρα, «γαζώνοντας» με τη τιβί ανοιχτή, θυμήθηκα το ποίημα που ακολουθεί.
Λέγεται «Ο Γάμος της Τρελής»*, είναι του Γιάννη Τσακασιάνου, επτανήσιου ποιητή – να αναπαύει ο Θεός την ψυχούλα του – κι αν τον είχα δίπλα μου, αυτές τις μέρες και έβλεπε αυτά που μας δείχνουνε θα το…ξανάγραφε.
Διότι, μερικοί – μερικοί της πρωινής ζώνης σου λένε: «Θα βγάλουμε τον μουρλό να μας πει, γιατί έκανε αυτό που έκανε και θα κάνουμε νούμερα! Ποιος θα μας μιλήσει; Ρεπορτάζ κάνουμε!».
Κάτι άλλοι της απογευματινής ζώνης σου λέει: «Τσίρκο δε θέλετε; Εδώ ο θηριοδαμαστής! Φέτος θα σας δείξω από το κορίτσι με τα γένια μέχρι το καγκουρό με τα 8 κεφάλια!».
Ό,τι παράξενο, ό,τι…διαφορετικό, αντέχει ο τηλεθεατής να το ξεσκίζουμε μπροστά του!
Αμ, δε καμάρια!
Οπότε τους αφιερώνω με μπόλικα «γαζάκια» και καλά θα κάνουν να το διαβάσουν…
Ειδικά οι τελευταίοι στίχοι τους αφορούν. Όπως και όλους μας!


Ο γάμος της τρελής

Τι ‘ναι και τρέχουνε, χαρά γεμάτοι,
Με γέλιο ανέκφραστο γέροι και νιοι;
Τι τάχα βλέπουνε με τέτοιο μάτι
Στο τόσο ανάβρασμα ποιος τους κινεί;

Με τόση μάνιτα γιατί κοιτάνε;
Για ποιόνε τρέχουνε ωσάν μουρλοί;
Με τόσο θόρυβο για ποιον γελάνε;
Θέ μου, λυπήσου τους, για μια τρελή!

Στεφάνι ακάνθινο, ψευδή πορφύρα,
Χριστέ σου βάλανε για χλευασμό,
Και ‘σε νυφιάτικα, ω κακομοίρα
Ρούχα και στέφανα για εμπαιγμό.

«Εστεφανώθηκα» τρέχει και κράζει,
Έγιν’ αρχόντισσα, είμαι κυρά!»
Κι ο κόσμος, φρόνιμος, «ουρρά!» φωνάζει,
Και τρέχει πίσω της όλο χαρά.

Να, σαπιολέμονα, χούφτες αλάτι,
Χαλίκια πάνω της καθείς πετά,
Κι εκείνη η δύστυχη, χαρά γεμάτη,
Για τα κουφέτα τους, τους φχαριστά.

Ω, κι αν ξανοίγατε, δυστυχισμένοι,
Στου πεπρωμένου μας τη σκοτεινιά,
Ποια μοίρα βάρβαρη κι εμάς προσμένει
Δε θε να δείχνατε τόση απονιά.

Ποιος συλλογίζεται, που ενώ στην πλάση
Φτωχή και πάνερμη είχε βρεθεί,
Μες το άγριο σκότος της, για να χορτάσει
Έγραψε η μοίρα της: «Να τρελαθεί!».

Κι ακόμ’ – αχόρταγοι! – τρέχουν σιμά της,
Σκορπούν τα γέλια τους στη συμφορά,
Μες τα τρισκόταδα τα λογικά της
Βρίσκει η καρδούλα τους, τροφή, χαρά!

Γεια σας, χορτάσετε, όλοι γελάτε,
Σταυρώσατε τηνε, είναι μουρλή
Λεμόνια ρίχτε της, πέτρες πετάτε,
Και μη φοβόσαστε! Ποιος σας μιλεί!

Σταυρώσατε τηνε! Τέτοια είναι η γη μας.
Αύριο ίσως παίζουνε άλλοι μαζί μας…
Ποιος ξεύρει η μοίρα του τι του κρατεί;

*Ο γάμος της τρελής, 37-40. Γ.Θ. Ζώρας (επιμ.), Ποίησις και πεζογραφία της Επτανήσου. Βασική Βιβλιοθήκη, 14. «Αετός» Α.Ε., 1953. 364.


ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: commons.wikimedia.org

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αφιερώνω αυτό το ποίημα στο ΠΑΣΟΚ και στους 2 μονομάχους.
Μαριαλένα
ΥΓ: Πάλι στον ΑΛΦΑ ο Ψωμιάδης φοράει φούξια πουκάμισο

Ανώνυμος είπε...

Βρε μικρό μου, μηπως αυτό διαβασε η Εφη Σαρρή και γυρισε με το βιντεάκι με το σταυρωστε με ; Λεω, μηπως.
ριτς

Ανώνυμος είπε...

Ρε Μαριαλένα, sorry, αλλά απ' όσα έγραψε η γυναίκα, εσύ επιμένεις στα κομματικά; Τι να πω!
Τελοσπάντων, Κοπτοραπτού, πάλι "έγραψες"! Καλά που το βρήκες αυτό το υπέροχο ποίημα;;;
Μου θυμίζει πολύ Σουρή. Όπως και να 'χει με τσάκισε αυτά που λέει ο τυπος. Να ΄σαι πάντα καλά να μας δίνεις τέτοια κείμενα και να ξεθάβεις τέτοια αριστουργήματα.
Καληνύχτα


PetrosMME

monahikoslikos είπε...

Αγαπητή Koptoraptou ποια σου πέρασε η ιδέα πως είσαι για να κρίνεις τις κορυφές της εφαρμοσμένης @αλα@ιας που κυνηγούν από τα άγρια ξημερώματα έως τη μαύρη νύχτα το παντεσπάνι τους.
Αν δεν σ΄ αρέσει το γλυκό φάει ένα ...λουκούμι.
Κοίτα κορίτσι μου μπροστά σου το γαζί μην σου στραβώσει η μανικοκόληση και χάσεις το ψωμάκι σου κι άσε τα όνειρα για παντεσπάνι.
Δεν είναι για τα …δόντια σου.

kanataki είπε...

κανονικά θα χρησιμοποιούσα το θέσφατο
και οικουμενικής σημασίας και περιεχομένου:
οι πουτάνες κι οι τρελές
έχουν τις τύχες τις καλές

αλλά μου προκάλεσε τόση θλίψη που θα πω το :
της πουτάνας το μυαλό,tv,λούσο και χορό.....

υγ τι να πω.σημεία των καιρών..

The Torch είπε...

Πολύ καλό. Τίποτε άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Εύγε koptoraptou!
Καλό είναι όσοι μπορούν να δίνουν και το κάτι παραπάνω,
να το κάνουν και να μη μένουν μόνο στην κριτική εκ του ασφαλούς...
Και πάλι συγχαρητήρια...

Ανώνυμος είπε...

@ Μαριαλένα:

Ναι, ρε παιδί μου! Κόλλησε η βελόνα! Πιάσε...μελωδία.

@ Ριτς:

Λες Ριτσάκι μου; Εγώ ξέρω ότι παλιά η Σαρρή διάβαζε Ηράκλειτο. Τώρα αν το γύρισε στους Επτανήσιους ποιητές, θα σε γελάσω...


@ PetrosMME:

Γεια σου, Πέτρο. Νά' σαι καλά.

@ Monahikoslikos:

Λύκε μου, αν ήθελα παντεσπάνι, πεταγόμανε μέχρι το "ζαχαροπλαστείο", ιφ γιου νόου γουατ άι μιν.
Όσο για το... ψωμάκι μου: ελπίζω να μην το χάσω, όπως λες, επειδή τυγχάνω φαν του Τσακασιάνου...

@tsaperdona:

Πολύ καλό. Πάρε το κόπιραιτ και επίτρεψε μου να το χρησιμοποιώ το...ποιηματάκι σου. Φιλιά!

@Τοrch:

Που είσαι παιδί μου; Είχα ανησυχήσει. Φιλιά!

@ greekmedianews:

Καλέ! Μη γράφεις τέτοια και ντρέπομαι. Φιλιά!

The Torch είπε...

Blogoσπαρίλα. Απλά Blogoσπαρίλα και πολύ δουλειά με εκείνη την μαλ...α το ασφαλιστικό. Τί ηλίθιο θέμα Θεέ μου. Λένε για αυτή την παπαριά τα κανάλια χρόνια τώρα και χρόνια τώρα δεν άλλαζει τίποτα. Πως να αλλάξει δηλαδή, αφού δεν έρχεται νόμος; Όχι! Πρέπει να πούμε για το ασφαλιστικό. Λένε και γράφουν όλοι, εμείς δεν θα γράψουμε; Να γράψουμε, τί να γράψουμε; Τί να πούμε αφού όλα είναι στον αέρα και τίποτα δεν ειναι τελειωμένο. Βάζουμε λοιπόν κάτω την κρυστάλινη σφαίρα κοιτάμε μέσα και βγάζουμε κι ένα βιντεο για το ασφαλιστικό. Κι ότι θέλει ο καθένας λέει. Αφού μέσα θα είναι.

ritsmas είπε...

Γεια σου κορίτσι μου καλό !
ριτς

tzonakos είπε...

"Ποιος ξεύρει η μοίρα του τι του κρατεί;"
...έλα ντε ! ποιός ξέρει ;

Ανώνυμος είπε...

Για μια ακομη φορα επιβεβαιωθηκες και δε σ' το λεω για σου χαιδεψω τα αυτια. Δε ξερω αν διάβαες Espresso σημερα η αν ειδες Θεμο παντως κι αυτοι για το τσιρκο λεγανε. Να εισαι παντα καλα και να γραφεις τετοια κειμενα. Φιλιά

Nipenthia

Ανώνυμος είπε...

@ Torch:

Πως φαίνεται ο πηγμένος ο άνθρωπος. Σε νιώθω παιδί μου. Μόνο που εγώ κυνηγάω τα... ασφαλιστικά των τηλεστάρ. Καλή δύναμη!

@ Ριτς:

Γεια σου και σένα, γιαβρί μου! Θα τα πούμε λέιτερ!

@ Tzonakos:

Κανείς! Γι' αυτό σε διαβεβαιώ. Καλησπέρες!

@ Nipenthia:

Με όλο το θάρρος να σας ρωτήσω κάτι; Μήπως έχετε καμία σχέση με τον PetrosMME πιο πάνω;;; Γιατί το σχολιάκι σας μου κάνει λίγο... κόπι πέιστ, ειδικά προς το τέλος.
Για ξαναδείτε το λίγο γιατί παρά τα καλά σας λόγια θα εκνευριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Δίκιο έχετε το παράκανα για άλλη μία φορα! pardon!
Μαριαλένα

Ανώνυμος είπε...

Αυτη η Μαριαλένα ντιπ ξυνουρα ρε
παιδι μου!

Γι' αυτο εχει ειδωλο τη Σταη!

Ανώνυμος είπε...

Aκριβώ όπως τα λες! Ντιπ ξυνούρα!
Μαριαλένα

ritsmas είπε...

Πώς είμαστε καλή κοπτοραπτού; Ποιον θα γαζώνεις ξανα και ξανα από αυρίο ; Εχ μια πολύ καλή ιδεα αλλά δεν θα στην πω γιατί ειναι πολυ αποκλειστικότητα. give me a call
rits

Ανώνυμος είπε...

Κοπτοραπτού, που εισαι κοριτσάρα μου; Γύρνα πίσω γιατί γίνεται χαμός!
Α και κάνε και ένα τσεκ στο μέιλ σου. Σου έστειλα κάτι και θέλω γνώμη. Τσάο!